14 Temmuz 2024 Pazar

Stavanger

Stavanger, gemideki son durağımız diyebiliriz. Çünkü bir sonraki bütün gün denizde geçtikten sonra bindiğimiz liman Kiel'de ineceğiz. Hava sıcaklığı maksimum 18, minimum 13 santigrat derece. Öğlen 12'de gemi küçük adalarında arasından Stavanger limanına yanaşmaya çalışıyor. İki kara parçası arası o kadar dar ki gemi manevra yaptığında, önü ve arkası, karalar arasındaki mesafeyi kapatıyor. Bu sefer bu büyük gemiden inip küçük bir tekneye binerek Lysefjord'a gideceğiz.

Bu bölgedeki fiyortlar, buz devri sırasında oluşmuş. Türk rehberimizin bizim için ayarladığı küçük teknenin de bir kalkış saati var. O yüzden öğle yemeğimizi gemide yeyip, kamaranın balkonundan martıları besliyoruz.

Daha sonra gemiden inip rehberle birlikte, Stavanger'in küçük beyaz evleri arasında geziniyoruz.
Teknenin saati gelince binip harika manzaralar eşliğinde Lysefyord'a doğru yola çıktık. Bu fiyortun zirve noktası Preikestolen. Biz bu kayaya aşağıdan bakmakla yetiniyoruz. Gerçi, daha sonra bu bölgeyi turistik olarak ziyaret edip, 8 km tırmanarak kayanın üzerine çıkan arkadaşım, beni bu kayayı görmüş saymıyor. İnternetten aratıp Preikestolen'ın fotoğraflarına bakarsanız gerçekten de yukarıdan büyüleyici bir manzarası olduğunu görürsünüz. Kayanın Türkçe'deki anlamı "Minber Kayası". Uçurumun tepesindeki, yaklaşık 25 x 25 metrelik  neredeyse düz olan tepe, tek parça granit bir kayadan oluşmakta. Eğer yukarıdan görmek istiyorsanız, arabanızı park ettikten sonra git-gel 3-4 saatlik bir yürüyüşü göze almalısınız.
Gemi akşam 9'da limandan kalkıyor. Limanın hemen yakınında bir vergi iade masası vardı. Biz de aldığımız montların vergi iadesini almak için gerekli formları doldurduk ama döndüğümüzde kredi kartımıza herhangi bir iade olmadı ne yazık ki. Belki de biz doğru yapamadık.

Bir sonraki günün tamamı daha önce söylediğim gibi denizde geçti. Gemide yapılacak o kadar çok aktivite var ki insanın canı hiç sıkılmıyor. Örneğin gemide langırt oynadık, jakuzinin keyfini çıkardık, akşam üzeri barda canlı müzik eşliğinde içkilerimizi yudumladık. Gün boyu kamaranın balkonunda ve geminin manzaralı  değişik yerlerinde kitap okuduk. Akşam yemekten sonra tiyatrodaki gösteriyi izledik.

Bir sonraki yazı ve son durak Kiel/Hamburg.