3 Nisan 2011 Pazar

Roma

Ucuz uçak şirketinden aldığımız biletle İstanbul Sabiha Gökçen havalimanından Milano'nun küçük havaalanlarından biri olan Bergamo havalimanına indik. Bergamo havalimanından Bergamo tren istasyonuna gittik. Tren biletlerinin saatlarine trenitalia'nın sayfasından (http://www.trenitalia.com/) bakmıştık zaten daha önce. İtalya'ya gitmeden önce Raytur'dan interrail bileti almıştık. Fazla işe yaradığını söyleyemeyeceğim çünkü bu bilet sadece ayakta seyahat etmenize olanak veriyor. Koltuk satınalmak için ekstra para ödemeniz gerekiyor. Ayrıca interrail bileti kendisi de zaten yeterince pahalı. İtalya gezisi sonrası kabaca bir hesap yaptığımızda, interrail biletine ödediğimiz parayı, koltuk almak yada eurostar trenlerini kullanabilmek için ödediğimiz ekstra paralarla topladığımızda, interrail bileti almadığımız taktirde ödeyeceğimiz paraya eşit çıktı. Yani interrail bileti almak hiçbir fayda sağlamıyor. Hatta bi keresinde ekstra para vermekten bıkıp bilet satan kadına bağırdığımı hatırlıyorum. Neyseki müstakbel eşim beni sakinleştirdi.
Milano'dan Roma'ya giden tren için koltuk satınaldıktan sonra karnımız acıktığı için tren istasyonunun karşısındaki McDonalds'a gittik. Yabancı bir ülkeye geldiğimizi işte o zaman fark ettim. İtalya gezisi için o kadar çok plan yapmıştım ki hatta çıkan birsürü aksilikten sonra biara gidemeyeceğimizi düşünmeye başlamıştım. Planlama sürecinde biraz yıprandık ama McDonalds'a girip sipariş vermeye çalışırken o kadar heyecanlandım ki sanki bütün emeklerime değmiş gibi geldi o an. İşte sonunda başarmıştık, o kadar aksilikten sonra İtalya'ya gelmeyi başarmıştık ve herşey yolunda gidiyordu.
Trenle önce Milano'ya geçtik. Ordan Roma'ya giden trene bindik. Bütün geceyi yolda geçirdik. Roma'ya geldiğimizde hostelbookers'tan (http://www.hostelbookers.com/) ayarladığımız hostel'e gittik. Hostelbookers oldukça iyi bir sayfa. Hostelbookers'dan herhangi bir hostelde yer ayırtıp kaldıktan sonra tatil dönüşü hostelbookers sizden kaldığınız hosteli oylamanızı istiyor. Farklı kriterlere göre oy veriyorsunuz: temizlik, hostelin yeri, çalışanlar, o paraya değer mi vs. vs. Bu sebeple hostelbookers'tan seçtiğiniz hostele gönül rahatlığıyla güvenebilirsiniz. Biz Venedik'te yaşadığımız ufak bir sorun dışında kaldığımız herhangi bir hostelde bir problemle karşılaşmadık. Puanları yüksek olan hostellerin fiyatları da bi o kadar yüksek oluyor tabi orası da ayrı bi konu. Bu sebeple, bütçenize ve beklentilerinize uygun bir hostel seçmelisiniz.
Roma'da kaldığımız hostel (Rossana Guest House) tren istasyonuna oldukça yakındı. Sabah çok erken saatte trenden indik. Hostelin bulunduğu apartmanın önüne geldiğimizde kimseyi bulamazsak aramamız için bırakılan numarayı aradık. İtalya'ya geldiğimizden beri İtalyanların İngilizcelerini anlamakta zorluk çekiyorduk. Müstakbel eşime telefondaki adamın İngilizcesinin anlaşılır olup olmadığını sorduğumda bana oldukça anlaşılır olduğunu söyledi. Kapının önünde beklerken bir adam bize doğru geldi ve iyi bayramlar dedi. O an neye uğradığımızı şaşırdık. Oraya gittiğimiz ilk gün bayrama denk geliyordu ve karşımızdaki bir Türk'tü. Meğer farkında olmadan görevlisi Türk olan bir hostele kayıt yaptırmışız. Türk görevli bize çok yardımcı oldu. Yol yordam öğretti diyebiliriz. Daha önce gelmediğimiz bir ülkede güzel bir başlangıç yapmamızı sağladı. Kahvaltı için yakınlardaki bir patisserie'ye gittik. Türk görevli, İtalyanlar öyle bizim gibi peynir zeytin yemezler kahvaltıda dedi. Onlar kruvasan ve kahveyle yapıyorlarmış kahvaltılarını. İtalya'da yediğimiz kruvasanların ve sabahları içtiğimiz cappucino'nun tadını başka hiçbiyerde bulamadık.
Kahvaltıdan sonra odaya çıktık. Bütün geceyi trende geçirdiğimiz için gezmeye başlamadan önce biraz uyuduk. Ve Roma tatilimize başladık...