30 Ekim 2010 Cumartesi

Kiev-son

Selam,

Bu Kiev'le ilgili son yazım. Yandaki resimde "The Gate Church of Trinity"i görüyorsunuz. Bu klise 12.yy'da yapılmış ve "The Kyiv-Pechersk Lavra"nın girişinde bulunuyor. "The Kyiv-Pechersk Lavra" aynı zamanda "Kiev'in Mağaralar Manastırı" olarak da biliniyor. Bu manastır eski bir Ortadoks Hristiyan manastırı ve Unesco Dünya Mirası listesinde bulunuyor. Bu manastırın en ilgi çeken yanı mumyaları :) Manastırın altında birsürü mağara var ve bu daracık mağaraların içinde birsürü mumya görmek mümkün. Bu manastırda yaşamış azizler mumyalanarak tabutlara konulmuş. Mumyaların üstlerinde örtüler var fakat ellerini görmek mümkün. Daracık mağaralar içinde mum ışığında mumyalar arasında dolaşmak gerçekten de ürkütücü ama güzel bir deneyim. Tavsiye ederim yani :))



Yandaki resimde gördüğünüz yer St. Andrew Klisesi. Bu klise Bartolomeo Rastrelli tarafından Barok tarzında tasarlanmış ve 1749-1762 yıllarında inşa edilmiş. Bu klisenin içi de dışı kadar güzel. Klise içindeki tasfirler görülmeye değer. Bu manastırın hemen arkasında eski şehir yerleşimi yeralmakta. Klisenin arkasından yokuş aşağıya indiğinizde küçük tezgalardan alışveriş yapabilir, Ukrayna temalı küçük ama sevimli restoranlarda karnınızı doyurabilirsiniz.

Kiev'le ilgili anlatacaklarım bu kadar. Bu yolculuğa değişik yaşam deneyimleri yaşamak için çıktım ve başarılı da oldum. İlk defa Türkiye dışında bir ülkede bulundum ve buranın kültürünü soludum. Ukrayna'da geçirdiğim 3 hafta sonunda Rusça'yı konuşamasam da anlamaya başladım. Birileri yanımda Ruşça konuştuğu zaman hala az çok neden bahsettiklerini anlayabiliyorum. Gerçi ülkenin resmi dili Ukraynaca ama yengemin söylediğine göre aralarında çok fark yokmuş. Kiev ülkenin başkenti olduğu için burda daha çok Ukraynaca konuştuklarını söyledi. Fakat Berdyansk'ta daha çok Rusça'yı tercih ettiklerini söyledi çünkü burası Rus sınırına daha yakın olduğu için bu dilin etkisinden hala kurtulamamış.

Kiev'den Berdyansk'a döndükten sonra orada bir hafta daha geçirdim. Ordan Zaporizhia'ya dönerek uçakla İstanbul'a ulaştım. Dönüş yolculuğum daha sorunsuz geçti.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder